Domače Dolenjsko - ko veš, kaj ješ
Kratka oskrbovalna
veriga je eden izmed ključnih korakov, ki neposredno in posredno vodijo k
znižanju našega ogljičnega odtisa in k bolj zdravemu načinu prehranjevanja
ljudi, kar vodi tudi k izboljšanju splošnega zdravstvenega stanja populacije.
Vzpostavljanje in
promocija kratke oskrbovalne verige ter izobraževanje mladih na tem področju je
ena izmed prioritet Zavoda Dobrote Dolenjske, ki je s tem namenom v preteklih
dveh letih (3. junij 2022 - 3. junij 2024) izvajal projekt »Domače Dolenjsko«.
Cilj projekta je, da
se vzpostavi lokalni trg, kar v praksi pomeni, da se realizira določena višina
odkupa pridelkov in izdelkov partnerskih kmetij ter ustvari prihodke od prodaje
njihovih izdelkov v višini 100.000 €.
V projektu je
sodelovalo 12 dolenjskih kmetij: Ekološka kmetija Kukenberger in Sadjarska
kmetija Uhan iz okolice Trebnjega, Ekološka kmetija Zabukovec iz
Gabrijel, Vinska klet Frelih iz Šentruperta, Sirarna Gorišek iz
Mokronoga, čebelar Boštjan Punčuh iz Kostanjevice na Krki, Kmetija
Karlovček iz Šentjerneja, Kartuzija Pleterje, Evrosad in Žganjekuha
Rožman iz Krškega ter Vina Kerin in Evin gaj – ekološko
čebelarstvo Jože Cemič iz okolice Krškega.
Poleg prodaje izdelkov
v trgovinah Dobrote Dolenjske v Ljubljani, Trebnjem in na
spletu smo organizirali več odmevnih promocijskih dogodkov, med drugim
leta 2023 in 2024 Teden dolenjske kulinarike v Ljubljani, na Dan slovenske
hrane novembra 2022 in 2023 pa Dan odprtih vrat naše proizvodnje in
trgovine v Trebnjem. Oba dogodka bomo tradicionalno ohranili in organizirali
tudi v prihodnje, saj sta požela val navdušenja med turisti v Ljubljani in med
lokalnim prebivalstvom v Trebnjem, saj smo organizirali številne brezplačne
degustacije, vodene oglede proizvodnje, kuharsko delavnico »Kuhajmo
štruklje«, kulinarično doživetje »Okusi Dolenjsko« in zanimiva predavanja.
Tekom projekta smo
razvili inovativne kulinarične izdelke, ki so plod idej lastne proizvodnje in
narejeni iz lokalnih surovin partnerjev, in sicer: Hišne mašinske maslene
piškote z moko grozdnih pečk, Hišno rožičevo pecivo z moko grozdnih pečk
in čokolado, Hišne vetrce z eko cvetnim prahom, Hišno medeno maslo z
eko cvetnim prahom in Hišne cvičkove želejčke. Vsak izdelek
pripoveduje svojo zgodbo dolenjskega podeželja.
Organizirali smo tudi
ocenjevanje pridelkov in izdelkov projektnih partnerjev z namenom pridobitve
strokovnega mnenja s strani neodvisnih ocenjevalcev, strokovnjakov Akademije
Izvorno slovensko in pridobitev certifikata lokalne odličnosti teritorialne kolektivne
blagovne znamke Dobrote Dolenjske.
Ne samo za potrebe
naših domačih kuhinj, promocijo kratke dobavne verige smo uspešno promovirali
tudi skozi kampanjo »Domače Dolenjsko – naj bo darilo slovensko!«, namenjeno
trženju in prodaji poslovnih in protokolarnih daril v prednovoletni sezoni.
Promocijske aktivnosti smo sproti izvajali tudi na spletni trgovini Dobrote
Dolenjske in na naši Facebook strani.
Veseli nas, da so bili projektni ciljni uspešno doseženi in tudi v naprej bomo odgovorno promovirali lokalne izdelke, naše ponudnike in zgodbe dolenjskega podeželja širom Slovenije.
Operacija »Domače Dolenjsko« je financirana iz Programa za razvoj podeželja 2014-2020, podukrepa M16.4 Vzpostavitev in razvoj kratkih dobavnih verig in lokalnih trgov.
Spletna stran Programa razvoja podeželja
Spletna stran Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP)
Komentiraj