O blagovni znamki
Dobrote
Dolenjske so kolektivna blagovna
znamka, ki nastaja pod okriljem Zavoda
za kulinariko in turizem Dobrote Dolenjske.
Dobrote Dolenjske ustvarjamo že vse od leta 2014, ko se je porodila ideja o
združevanju in povezovanju najboljših ponudnikov iz te slovenske pokrajine.
Tako je nastala blagovna znamka Dobrote Dolenjske, ki danes združuje že več kot
73 različnih ponudnikov z več kot 450 visokokakovostimi, certificiranimi
izdelki z območja nekdanje zgodovinske dežele Dolenje Kranjske, ki je obsegala
Dolenjsko, pa tudi Belo Krajino. Območje na severu omejuje reka Sava, na jugu
in jugovzhodu meja s Hrvaško, na zahodu pa je meja poteka vse do roba Babnega
polja, Loškega potoka, Bloške planote in reke Iške.
Certifikat Dobrote Dolenjske - ODLIČNOST Z DOLENJSKE - potrošniku
zagotavlja sledljivost in dolenjsko poreklo izdelka. Izdelek, ki prejme
certifikat, je hkrati tudi visoke kakovosti, saj je njegovo kvaliteto in
izvirnost ocenila tričlanska strokovna komisija. Že od vzpostavitve blagovne
znamke Dobrote Dolenjske namreč tesno sodelujemo z zunanjimi, neodvisnimi
strokovnjaki: z etnologom in velikim poznavalcem slovenske kulturne dediščine
dr. Janezom Bogatajem, s predavateljico s področja turizma na Univerzi v
Mariboru ter največjo
strokovnjakinjo na področju kolektivnih blagovnih znamk na Slovenskem, dr.
Tanjo Lešnik Štuhec, ter s priznanim slovenskim gostincem, Francem Jezerškom.
Na ocenjevanja, ki potekajo enkrat letno ali enkrat na dve leti, glede na
prijavljene izdelke oziroma storitve povabimo tudi gostujoče ocenjevalce, ki so
strokovnjaki na področju, ki se ocenjuje. Komisija ocenjuje izdelke in storitve
(ter najboljšim tudi podeli certifikat Dobrote Dolenjske) iz naslednjih sedmih
kategorij:
1.
kulinarični izdelki in pridelki,
2.
rokodelski izdelki,
3.
vodena doživetja,
4.
kulinarične prireditve,
5.
jedi in pijače, postrežene v gostinskih lokalih,
6.
nastanitve,
7. Hiše Dobrote Dolenjske, kjer se oceni celostna ponudba (nastanitev, gostinska ponudba, lastni izdelki domačije).
Posebnost naših kulinaričnih izdelkov je njihovo slovensko poreklo. Vendar pa izdelki niso le predelani na Dolenjskem, temveč je velika večina sestavin, ki sestavljajo izdelke, tudi pridelana v tej slovenski pokrajini, kar daje izdelkom dodano vrednost. Slovenska oziroma evropska zakonodaja kot poreklo izdelka namreč jemlje državo, v kateri je bila opravljena zadnja faza proizvodnje - običajno gre tukaj za neke vrste predelavo surovin. Slovensko poreklo tako pomeni le, da so bile surovine kupcu morda neznanega izvora predelane v Sloveniji. Dodana vrednost naših izdelkov je torej v tem, da je tako poreklo, kot je bilo pravkar opisano, kot tudi izvor surovin slovenski.