Začetek projekta "Domače Dolenjsko"
Zavod Dobrote Dolenjske je 3. junija 2022 pričel z
izvajanjem projekta "Domače Dolenjsko", ki smo ga uspešno prijavili
na 4. javni razpis za podukrep 16.4.
Glavni namen projekta je vzpostavitev lokalnega trga
in prodaja lokalnih pridelkov in izdelkov 12 dolenjskih kmetijskih
gospodarstev, naših projektnih partnerjev.
Več o projektu:
Naziv projekta: Domače Dolenjsko
Vodilni partner: Zavod
Dobrote Dolenjske, Gubčeva cesta 1a, 8210 Trebnje
Projektni partnerji:
Kmetija Kukenberger iz okolice Trebnjega, Ekološka
kmetija Zabukovec iz Krmelja, Vinska klet Frelih d.o.o. iz Šentruperta,
Čebelarstvo Boštjan Punčuh iz Kostanjevice na Krki, Kmetija Berce iz okolice
Mokronoga, Kmetija Karlovček iz Šentjerneja, Evrosad d.o.o. Krško, Kartuzija
Pleterje d.o.o., Sadjarska kmetija Uhan iz okolice Trebnjega, Sirarna Gorišek
iz okolice Mokronoga, Evin gaj čebelarstvo Jože Cemič iz okolice Rake in Kmetija
Marn iz okolice Trebnjega.
Trajanje projekta: 24
mesecev; 03.06.2022–03.06.2024, skupaj dve fazi
Vrednost
projekta:
*vrednost
celotne operacije brez DDV: 46.000,00 EUR
*vrednost
upravičenih stroškov brez DDV: 46.000,00 EUR
Način sofinanciranja: 100
% sofinanciranje s strani Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja
(EKSRP) v sklopu operacije PRP (Program za razvoj podeželja), ukrep 16
(Sodelovanje), podukrep M16.4 »Vzpostavitev in razvoj kratkih dobavnih verig in
lokalnih
trgov«.
Kratek opis in namen projekta:
Namen projekta »Domače Dolenjsko« je vzpostaviti nov
lokalni trg 12 dolenjskih dobaviteljev, katerih pridelki in izdelki bodo na
začetku projekta najprej certificirani s strani zunanje strokovne komisije (dr.
Janez Bogataj, Franc Jezeršek, dr. Tanja Lešnik Štuhec, dodatni član –
strokovnjak s področja kulinarike) v okviru kolektivne blagovne znamke Dobrote
Dolenjske. Certificirani izdelki s certifikatom »Odličnost z Dolenjske« bodo
vidno označeni na vsakem izdelku z nalepko, prav ta certifikat pa bo potrošniku
zagotavljali dolenjsko poreklo izdelka in surovin ter hkrati tudi visoko
kvaliteto. Prodaja certificiranih izdelkov bo primarno usmerjena na slovenski
potrošniški trg, ki ga bomo dosegli preko spletne trgovine, zato bomo
vzpostavili lokalni trg na nivoju države Slovenije, s prodajo preko spleta in
dostavo na dom. Prav razmere, ki so prisotne na trgu zadnje dve leti, so nam
jasno pokazale, da prodaja izdelkov v fizičnih trgovinah ni dovolj, saj so se
potrošniki v času epidemije covid-19 preusmerili in navadili na potrošnjo na
spletu; večini potrošnikov je že skorajda samoumevno, da imajo izdelke, ki jih
potrebujejo le klik stran. Vendar pa je konkurenca na trgu velika, saj je
spletnih trgovin s kulinaričnimi dobrotami ogromno, naša prednost pa bo ta, da
bomo v eni spletni trgovini ponujali izdelke različnih dobaviteljev na enem
mestu.
Cilji in pričakovani rezultati projekta so:
- Vzpostaviti inovativno sodelovanje med
posrednikom in kmetijskimi gospodarstvi: s
kmetijskimi gospodarstvi bomo vzpostavili odnos sodelovanja, ko ne bomo od
njih samo odkupovali pridelkov in izdelkov in jih prodajali naprej na
trgu, temveč bomo skupaj z njimi iskali ideje in rešitve, kako bi skupaj
razvijali in proizvajali nove inovativne butične kulinarične izdelke,
katerih proizvajalec bo Zavod Dobrote Dolenjske, proizvedeni pa bodo iz
surovin in izdelkov kmetijskih gospodarstev.
- Razviti in proizvesti 5 novih inovativnih
kulinaričnih izdelkov: ko bomo vzpostavili inovativno
sodelovanje, bomo skupaj iskali ideje in priložnosti za razvoj novih
inovativnih proizvodov, ustvarili recepture in izdelke tudi proizvedli v
naprej seriji za testiranje, nato po potrebi še za prodajo.
- Organizirati in izvesti certificiranje pridelkov
in izdelkov kmetijskih gospodarstev in posrednika: izvedli bomo strokovno ocenjevanje vseh razpoložljivih pridelkov in
izdelkov kmetijskih gospodarstev in posrednika. Ocenjevanje bo izvedla
strokovna zunanja komisija, ki bo celotni nabor izdelkov ocenila na
podlagi določenih kriterijev in poleg ocene podala tudi mnenje in predloge
za izboljšave izdelke, tako na področju kakovosti in povezovanja okusov,
potencialne nadgradnje, embalaže, grafične podobe in celostnega vtisa.
- Pripraviti prodajni asortima izdelkov iz nabora
certificiranih pridelkov in izdelkov: pozitivno
ocenjene izdelke ali pa izdelke, ki jih bodo proizvajalci nadgradili v
skladu s podanimi pripombami strokovne komisije, bomo uvrstili v prodajni
asortima in pripravili vse potrebno za njihovo nadaljnjo prodajo in
promocijo.
- Izdelati akcijski načrt trženja in prodaje
izdelkov: ko bomo imeli nabor izdelkov za prodajo, bomo
naredili načrt trženja, v katerem bomo definirali načine prodaje, cenovno
strategijo, promocijske zgodbe in zanimivosti ter načine promocije in
trženja.
- Vršiti prodajo pridelkov in izdelkov preko
različnih prodajnih poti: prodajo
izbranega prodajnega asortimaja bomo primarno usmerili v prodajo preko
spletne trgovine, bodo pa izdelki na voljo tudi v fizičnih trgovinah
Dobrote Dolenjske v Trebnjem in Ljubljani, prav tako bomo prodajo občasno
izvajali na stojnicah dogodkov.
- Vzpostaviti prodajo svežega mleka na mlekomatu,
postavljenemu v centru Trebnjega: tekom
projekta bomo postavili mlekomat, kjer bo 24 ur na dan, 7 dni v tednu
potrošnikom na voljo sveže lokalno mleko.
- Prenoviti in tržiti spletno trgovino
www.dobrote-dolenjske.si: nadgradili
bomo spletno trgovino in jo naredili potrošnikom bolj prijazno in
privlačno, v promocijo spletne trgovine bomo vložili tudi sredstva za
njeno prepoznavnost na nivoju celotne Slovenije.
- Povečati delež prihodkov od prodaje izdelkov
preko spletne trgovine
- V času trajanja projekta odkupiti pridelke in
izdelke partnerjev v skupni nabavni vrednosti 60.000 €, pri čemer vrednost odkupa izdelkov od posameznega partnerja ne
presega 20 % vrednosti odkupa vseh izdelkov od vseh partnerjev .
- Vzpostaviti lokalni trg na nivoju Slovenije in
ustvariti prihodke od prodaje pridelkov in izdelkov partnerstva v
vrednosti 100.000 €, pri čemer mora biti vsaj 10 %
(pa do 30 %) prihodkov od prodaje ustvarjenih s prodajo ekoloških
izdelkov.
- Promovirati izdelke, dobavitelje in spletno
trgovino: tekom projekta bomo izvajali promocijske
aktivnosti za prepoznavnost dolenjskih izdelkov in spletne trgovine na
slovenskem trgu.
- Širiti rezultate projekta na vsaj 5 javnih
dogodkih in preko 5 objav v medijih: s ciljem
prepoznavanja dodane vrednosti projekta, bomo širili rezultate, ki jih
bomo dosegli v okviru projektnih aktivnosti, in sicer na različnih
dogodkih in preko različnih komunikacijskih sredstev (članki in prispevki
v spletnih in tiskanih medijih itd.).
Operacija »Domače Dolenjsko« je financirana iz
Programa za razvoj podeželja 2014-2020, podukrepa M16.4 Vzpostavitev in razvoj
kratkih dobavnih verig in lokalnih trgov.
Spletna stran Programa razvoja podeželja
Spletna stran Evropskega kmetijskega
sklada za razvoj podeželja (EKSRP)
Komentiraj